Češi se více zajímají o svou platební historii

Praha, 19. února 2013

Češi se učí pracovat s informacemi z negativního registru SOLUS. Ověření bezdlužnosti nebo případného záznamu v negativním registru se stává běžnou součástí péče o osobní finance pro stále více osob. I v této oblasti vítězí moderní technologie: v roce 2012 překročil poprvé počet zaslaných SMS výpisů počet výpisů odeslaných poštou. Informaci o záznamu v registru SOLUS získá spotřebitel prostřednictvím SMS v průměru do 40 vteřin od odeslání žádosti.

Službu SMS výpis představilo sdružení SOLUS poprvé v únoru 2010. Během tří let vzrostl zájem o službu natolik, že v roce 2012 sdružení poprvé poskytlo více výpisů z Registru FO prostřednictvím SMS než tradiční papírovou formou. V průběhu celého roku 2012 poskytlo sdružení SOLUS 8 944 SMS výpisů (meziročně +10 %).

SMS výpis může pomoci spotřebitelům v řadě běžných životních situací. Výhodou je pro registrované uživatele možnost žádat o výpis ze svého mobilního telefonu opakovaně: například po změně adresy, když si chce spotřebitel ověřit, že nezůstala neuhrazena žádná složenka na staré adrese, nebo před žádostí o novou půjčku či službu u člena sdružení SOLUS.

„Předností SMS výpisu je nejen cena, která je přibližně o polovinu nižší než v případě papírového výpisu, ale zejména rychlost a pohodlí. Registrovaný uživatel s přiděleným SIN totiž může požádat přes telefon o zaslání SMS výpisu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a informaci komu, kolik a zda vůbec dluží, dostane v průměru do 40 vteřin,“ uvedl Jan Stopka, tajemník sdružení SOLUS.

Nutnou podmínkou pro využívání služby SMS výpis je získání unikátního kódu „SIN“ (Solus Identification Number), který slouží k jednoznačné identifikaci spotřebitele a brání zneužití služby. V rámci maximální bezpečnosti lze využívat službu SMS výpis prostřednictvím daného kódu SIN jen z jednoho mobilního telefonního čísla. Během tří let existence služby přidělil SOLUS již 37 tisíc identifikačních kódů SIN.

„Pro získání SIN stačí spotřebiteli vyplnit na internetu online formulář. Nejpozději druhý pracovní den je ze sdružení SOLUS odeslán na zvolenou adresu na dobírku a do vlastních rukou dopis, který obsahuje SIN a návod k použití služby,“ dodává Jan Stopka.

V SMS výpisu získá spotřebitel informaci o výši aktuálního dluhu, o členské společnosti sdružení SOLUS, která tento dluh eviduje, a datum a čas, kdy byl výpis zhotoven. V SMS výpisu není uveden žádný osobní identifikační údaj. Detailní popis služby SMS výpis lze nalézt na stránkách www.smsvypis.cz.

Do činnosti sdružení SOLUS je zapojeno 39 společností. Je mezi nimi 16 nebankovních finančních institucí, 12 bank, 3 stavební spořitelny, 4 telekomunikační operátoři, 2 energetické společnosti, 1 velkoobchodní řetězec a 1 pojišťovna.


V případě zájmu o další informace, prosím, kontaktujte:

Miroslav Beneš
Benes Consulting Group s.r.o.
+420 603 174 347
miroslav.benes@benesgroup.cz