Často kladené dotazySMS výpis

Co je služba SMS výpis?

Prostřednictvím SMS výpisu můžete snadno a rychle získat informaci o Vašich aktuálních závazcích po splatnosti (tj. dluzích) vedených sdružením SOLUS, které mohou mít vliv na poskytnutí hypotéky, úvěrové, leasingové či jiné služby u členských společností sdružení SOLUS.

Jedná se o nadstandardní službu nad rámec Vašeho zákonného práva na přístup ke zpracovávaným osobním údajům.

Jaké jsou výhody služby SMS výpis oproti papírovému výpisu?

Informace si můžete ověřit kdykoli a z jakéhokoli místa v ČR, bez nutnosti navštěvovat poštu ani jakýkoli jiný úřad. Odpověď obdržíte cca do jedné minuty. Při využití aplikace SMS výpis (dostupné pro Android a iOS) je možné druhý a každý další výpis pořídit za 50 Kč.

Jak službu SMS výpis použít?

K používání služby SMS výpis potřebujete SIN kód, na základě kterého Vás identifikujeme. Po jeho získání je používání služby SMS výpis velmi jednoduché. Na telefonní číslo 902 11 zašlete klíčové slovo SOLUS a svůj SIN kód a cca do minuty obdržíte SMS s výpisem Vašich závazků vůči členům sdružení SOLUS.

Nebo využijte novou aplikaci pro mobilní telefony (Android nebo iOS). Aplikace si umí zapamatovat Váš SIN kód, sama sestavit objednací SMS, více smsvypis.cz.

 

 







Jak zažádat o SIN?

O SIN můžete žádat prostřednictvím webového formuláře Žádost o SMS výpis.

SIN? Co to je a proč ho potřebuji?

Tzv. SIN (SOLUS Identification Number) je osmimístný písmenný kód, který je nutný pro užívání služby SMS výpis. Bez něj tuto službu nelze využít. SIN slouží k Vaší identifikaci a umožňuje Vám ověřovat si aktuální stav závazků vedených o Vás v Registru FO.

Své unikátní SIN nikdy nesdělujte další osobě! Doporučujeme chovat se ke svému SIN obdobně jako například k PIN k platební kartě. Pokud dojde k vyzrazení Vašeho SIN, doporučujeme jej ihned zablokovat.

Jak dlouho platí můj SIN?

Platnost nepoužitého kódu SIN je 6 měsíců od jeho vydání. Pokud žadatel kód SIN poprvé nepoužije do 6 měsíců od jeho vydání, SIN ztrácí platnost a žadatel musí požádat o vydání nového.

Jak zaslat SMS objednávající SMS výpis?

Do SMS zprávy napište text v následující podobě (místo SIN uvedete Vám přidělený osmimístný osobní kód):

SOLUSmezeraSIN
Příklad: SOLUS LNIEDEKY 

a odešlete na telefonní číslo: 902 11.

Zpět obdržíte SMS výpis Vašich aktuálních závazků z telefonního čísla 902 11 125. Pokud Vám není odpověď doručena do několika minut, nechte si od svého operátora povolit službu Premium SMS a odešlete objednávací SMS znovu.

Nebo využijte novou aplikaci pro mobilní telefony se systémem Android nebo iOS. Aplikace umí sama sestavit objednací SMS, přehledně zobrazit a uložit příchozí informace a pro uživatele, kteří si opakovaně ověřují své závazky, nabízí zajímavou cenu druhého a každého dalšího výpisu,
více www.smsvypis.cz.

Aplikace ke stažení zde:

 







Jaké informace jsou v SMS výpisu obsaženy?

SMS výpis má následující podobu:

dluzna castka_1, veritel_1; dluzna castka_2; veritel_2;  aktualnost dat k [datum a cas]

Příklad 1): 0 Kc, Spolecnost1, s.r.o.; 14109 Kc, Spolecnost2, a.s.; aktualnost dat k 1.2.2010 11:02

Příklad 2): V soucasnosti pro Vas SIN v registru neni zadny zaznam (prislusne rodne cislo neni evidovano); aktualnost dat k 15.12.2013 16:30

SMS výpis obsahuje vybrané nejdůležitější údaje o Vašich aktuálních závazcích po splatnosti vedených v Registru FO o Vaší osobě. Naleznete zde informaci o jednotlivých dlužných částkách, o společnostech, které tyto dluhy evidují a které je předaly ke zpracování do Registru FO a datum a čas, kdy byl výpis zhotoven.

Nulová dlužná částka v SMS výpisu znamená, že dlužná částka již byla uhrazena. Tato informace je v Registru FO uložena na dobu tří let od data úhrady dlužné částky po splatnosti. V případě, že se jedná o produkt „Telekomunikační poplatky, služba elektronických komunikací“, nebo o produkt „Elektrická energie“ nebo „Plyn“, k automatickému výmazu dochází po jednom roce od data úhrady dlužné částky po splatnosti.

Chcete-li upřesnit okolnosti svého zařazení do Registru FO, musíte se obrátit na členskou společnost, která Vaše údaje do Registru FO zařadila.

V SMS výpisu není uveden žádný identifikační osobní údaj.

SMS neobsahuje datum zaplacení dlužné částky po splatnosti, od kterého plyne tříletá (v případě telekomunikačních operátorů nebo produktů elektrické energie nebo plynu roční) lhůta pro automatický výmaz záznamu z Registru FO.

Při pokusu o odeslání objednávací SMS pro SMS výpis mi telefon píše: "Nepodařilo se odeslat zprávu", co to znamená?

To znamená, že na Vašem mobilním telefonou není povolená služba Premium SMS. Nechte si ji povolit od Vašeho mobilního operátora. Toto hlášení se objevuje v sítích O2 a T-Mobile. Vodafone Vás bohužel nechá SMS odeslat, i když je služba zablokovaná, pouze Vám nedoručí výpis.

Co dělat, pokud objednaný SMS výpis nedorazil?

Pokud Vám SMS výpis nedorazil, nechte si od svého operátora povolit službu Premium SMS a odešlete objednávací SMS znovu (účtuje se pouze doručený SMS výpis). Pokud máte povolené prémiové SMS i dostatečný kredit a SMS výpis přesto nedorazil, volejte linku klientského servisu SID,a.s. na telefonním čísle 222 368 707. SMS výpis je zpoplatněn až v okamžiku, kdy je SMS s výpisem doručena. Služba SMS výpis je dostupná v síti společností O2 Czech Republic a.s., T-Mobile Czech Republic a.s. a Vodafone Czech Republic a.s..

Co se stane, když omylem odešlu žádost o SMS výpis vícekrát za sebou?

Technické řešení SMS výpisu neumožňuje, aby uživatel dostal více než jeden zpoplatněný SMS výpis za 6 hodin. Pokud odešlete omylem více žádostí za sebou, tak Vám přijde pouze jedna odpověď, která je zpoplatněna a obsahuje výpis z registru.

Na další žádosti Vám přijde nezpoplatněná info SMS: „Od Vasi posledni zadosti o SMS vypis jeste neuplynulo dostatek casu (zadat muzete pouze 1x za 6 hodin). Vice informaci na www.solus.cz.“

Proč mohu používat službu SMS výpis pouze z jednoho mobilního telefonního čísla?

V rámci zajištění maximální bezpečnosti je možné dotázat se s Vaším SIN jen z jednoho mobilního telefonního čísla. Po první žádosti prostřednictvím SMS si Vaše mobilní telefonní číslo uložíme. V následných dotazech bude kontrolováno, zda je dotaz na dané SIN realizován pouze z příslušného telefonního čísla.

Mohu z jednoho mobilního telefonního čísla posílat více různých SINů?

Ne, nikoliv. Z mobilního telefonního čísla se můžete dotázat pouze na jediný SIN a to v rámci zajištění maximální bezpečnosti. Uložené číslo můžete v budoucnu nahradit jiným mobilním telefonním číslem, čímž současně udělíte souhlas ve stejném rozsahu pro nově uvedené mobilní telefonní číslo.

Jak změnit telefonní číslo pro využívání služby SMS výpis?

Změna mobilního telefonního čísla je možná přes naše klientské centrum po ověření Vašeho SIN a čísla původního telefonu. Kontaktní informace na klientské centrum naleznete v sekci Kontakt.

Dovolujeme si Vás upozornit, že tato služba je zpoplatněna finanční částkou dle Vašeho tarifu. Tuto linku provozuje Společnost pro informační databáze, a.s.

Jak blokovat SIN?

Blokace SIN při jeho vyzrazení je možná přes naše klientské centrum po ověření Vašeho SIN a čísla telefonu. Pro další používání služby SMS výpis budete muset zažádat o nový SIN. Kontaktní informace na klientské centrum naleznete v sekci Kontakt.

Dovolujeme si Vás upozornit, že tato služba je zpoplatněna finanční částkou dle Vašeho tarifu. Tuto linku provozuje Společnost pro informační databáze, a.s.